Nová kampaň Nespresso upozorňuje na nutnost chránit kvalitní kávu před klimatickou hrozbou

V kampani Prázdný šálek s Georgem Clooneym značka Nespresso upozorňuje na riziko, které představuje změna klimatu pro komunity pěstitelů, a posiluje svůj dlouhodobý závazek uchránit nejkvalitnější kávy světa.

Společnost Nespresso, která je průkopníkem v oblasti porcované kávy nejvyšší kvality, na Mezinárodní den kávy upozorňuje na hrozbu, kterou pro globální produkci kávy představuje změna klimatu, a poukazuje na snahy, které jí mohou čelit.

V nové kampani, která se jmenuje Prázdný šálek, vystupuje ambasador značky George Clooney s prázdným šálkem symbolizujícím riziko, jemuž čelí mnoho pěstitelů kávy na celém světě, z nichž více než 140 000 přímo spolupracuje se značkou Nespresso. Aktuálně je 60 % druhů divoké kávy v ohrožení a 50 % půdy, která se dnes používá na pěstování kávy, se může do roku 2050 stát neúrodnou. Kvalitní arabika je na výkyvy počasí zvlášť náchylná.

Zajištění a ochrana dodávek kvalitní kávy je v srdci strategie společnosti Nespresso již 20 let. Program Nespresso AAA Udržitelnosti kvality ™, který byl spuštěn ve spolupráci s nevládní organizací Rainforest Alliance v roce 2003, pomáhá zlepšit výnosnost i kvalitu sklizně a zároveň chrání životní prostředí a zlepšuje životy pěstitelů i jejich komunit.

Pro budoucí udržitelnost kvalitní kávy je klíčové, aby komunity pěstitelů mohly ochránit svou půdu před extrémními výkyvy počasí a zároveň bojovat s příčinami změn klimatu. Společnost Nespresso za tímto účelem prosazuje regenerativní zemědělství jako přístup, který může nejenom snížit globální emise ze zemědělství a potravinářství, ale také zvýšit odolnost venkovských oblastí vůči změnám klimatu.

V kampani Prázdný šálek se dlouholetý ambasador značky Nespresso poprvé objevuje bez klasické kávy Nespresso, ale s prázdným šálkem.

George Clooney uvedl:

„Hrozba změny klimatu je skutečná a pěstitelé kávy stojí v přední linii. Je klíčové, abychom jim umožnili vybudovat si finanční i ekologickou odolnost, aby mohli nejenom přežívat, ale také prospívat a rozvíjet se. Tento koncept je v srdci přístupu značky Nespresso. Tady jde ale o víc než jenom o kávu. Změna klimatu není něco, co by mohla vyřešit jediná společnost nebo jeden průmyslový obor. Potřebujeme naléhavé a odvážné kroky v globálním měřítku. Jde o hodně.“

Generální ředitel Nespresso Guillaume Le Cunff uvedl:

„Výjimečná chuť, vysoká kvalita a specializované kávové směsi, kterých si milovníci káv tolik cení, jsou v ohrožení. Musíme jednat, abychom ochránili kávu a komunity jejích pěstitelů před změnami klimatu. To je základem přístupu značky Nespresso již 20 let. Dnes ale jdeme ještě dál. Regenerativní zemědělství má potenciál zajistit, že pěstitelství bude součástí naší odpovědi na klimatickou krizi. Tento přístup nejenom že od půdy bere její plody, ale také uzdravuje přírodu a obnovuje její rovnováhu. Jsem hrdý na to, že se značka Nespresso stala průkopníkem této transformace, nicméně musíme dělat ještě víc. Proto vyzýváme všechny aktéry ze soukromé i veřejné sféry, aby vyvíjeli úsilí, které situaci hmatatelným způsobem zlepší.“