NEWS & ARTICLES

Choďte a buďte fit

zima už je téměř u konce a teplé počasí láká k pobytu venku. Je na čase spojit příjemné s užitečným a zařadit procházky do každodenního programu. Pravidelnou aktivní chůzí si zlepšíte kondici, načerpáte novou energii, pročistíte si hlavu od běžných starostí a protáhnete si celé tělo. Prospějete vašemu zdraví a navíc se budete cítit skvěle.

Chůze je pohyb, který je člověku od přírody nejpřirozenější. Proto si často myslíme, že chůzí nedosáhneme žádných cvičebních výsledků. Chůze je naopak vynikající způsob, jak přidat do svého života pohyb. Více kroků vám také zlepší náladu, protože při chůzi vaše tělo přirozeně uvolňuje hormony štěstí, kterými jsou serotonin a dopamin. Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife radí začít s chůzí pozvolna, každý druhý den a postupně docílit 60 minut chůze denně.

Ujdeteli denně 5 000 kroků, značí to, že máte sedavý způsob života. Když se přiblížíte počtu 10 000 kroků denně, budete cítit velký rozdíl. Rozplánujte si však chůzi tak, abyste čas, rychlost a intenzitu zvyšovali postupně, jak se bude zlepšovat vaše kondice.
- 100 – 1 000 kroků navíc je drobná změna, která vás nebude stát skoro žádné úsilí. „Pozměňte vaše zaběhnuté stereotypy třeba tak, že zaparkujete dál od supermarketu, vystoupíte z autobusu či tramvaje o jednu zastávku dříve nebo vyjdete schody a vynecháte jízdu výtahem,“ doporučuje Samantha Clayton z Herbalife.
- 1 000 – 5 000 kroků navíc dosáhnete například tak, že se po obědě vydáte na dvacetiminutovou procházku. Dále vstávejte od pracovního stolu několikrát denně a dělejte pětiminutové chodící přestávky. Také při velkém úklidu bytu nebo domu aktivně zapojíte celé tělo a navíc spálíte nějakou tu kalorii navíc.
- 5 000 - 10 000 kroků navíc už je velký cíl. To odpovídá 6 až 7 km denně. Samantha má pro vás pár rad, jak toho docílit: „Zvolte cestu po schodech a ze schodů 5 až 6krát denně, vezměte svého psa na dlouhou 40minutovou procházku nebo si v práci udělejte dvě delší pauzy, které využijete pro svižnější procházku.“ Ve dvou se to lépe táhne, proto si naplánujte procházku s parťákem nebo parťačkou. Společně vám cesta bude utíkat rychleji a ani si neuvědomíte, kolik kilometrů jste už ušli.

Počítejte si počet kroků pomocí jednoduchého krokoměru nebo aplikací pro chytré telefony a pamatujte, že každý krok se počítá!